Jumaat, 14 Ogos 2009

Cahaya Kedamaian...


Banyak tempat aku dah surver, tapi kebanyakan lampu taman ni mahal sikit harganya. kalau murah pun jenis lampu yang biasa kita nampak di tiang-tiang pintu pagar rumah. kalau boleh aku nak cari yang jenis batu atau kayu yang tahan cuaca panas & hujan tapi biasalah, kos tinggi... jalan penyelesaian untuk aku tak lain ialah buat sendiri mengikut kemampuan dan citarasa... Memang tak mampu nak buat secantik lampu taman jenis kayu cengal yang selalu terpapar di majalah, tapi kalau dapat buat yang lebih kurang pun jadilah...



Untuk projek lampu kali ni aku tak ambil masa yang terlalu panjang, lebih kurang dua hari. Aku buat hujung minggu masa isteri out station. So masa balik cubalah nak bagi kejutan sikit, tapi isteri aku tak terkejut pun...dia tahu aku boleh buat...hari jumaat aku sketch, sabtu aku potong kayu, ahad mengecat, wiring & pemasangan... macam-macam design, tapi aku kena fikirkan sesuatu yang paling simple dan menarik, tanpa kos... stok kayu & peralatan memang dah stock ready kat bilik pertukangan aku....


Hasilnya biasa je, tapi itu dah memadai asalkan aku dapat menyiapkannya dengan tangan sendiri... Lampu ni pun bukannya aku nyalakan selalu, waktu-waktu tertentu bila bersantai dan menikmati suasana malam di laman rumah sambil menghirup udara segar & nescafe panas, selain merenung bulan & masa depan... boleh lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan